Member: Dr. Anja Vetterlein

Dr. Anja Vetterlein
Address:Room 211
Am Steiger 3, Haus 1
07743 Jena
Phone:+49 (36 41) 9 - 4 52 37
E-Mail:anja.vetterlein [ at ] uni-jena.de

Curriculum Vitae

since 07/2009 Research associate at the Department of Methodology and Evaluation Research at the University of Jena
01-06/2009 Research associate at the Department of Organisational and Business Psychology at the University of Rostock; Project BMInno
2002 - 2008 Studies in Psychology at the University of Jena
2007 Studies in Psychology and Economics at the University of Jyväskylä (Finland)
2003 - 2008 Student Research Assistant, Department of Methodology and Evaluation Research, University of Jena
2006 - 2007 Student Research Assistant, Department of Developmental Psychology and Department of Microeconomic Theory, Research project "Success and Failure of innovative Entrepreneurship", University of Jena
2002 High School Graduation

Practical Experience

2008 Kienbaum Management Consultants, Internship, Management Diagnostics

Publications

Prinz, T. M., Plötner, J. & Vetterlein, A. (2019). The Problem of Finding the Best Strategy for Progress Computation in Adaptive Web Surveys. In: Proceedings of the 15th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST 2019), ISBN 978-989-758-386-5, pp. 307-313, September 2019
Prinz, T. M., Apel, S., Bernhardt, R., Plötner, J. & Vetterlein, A. (2019). Model-centric and Phase-spanning Software Architecture for Surveys - Report on the Tool Coast and Lessons Learned. In: International Journal On Advances in Software, ISSN 1942-2628, Vol. 12, No. 1 & 2, pp. 152-165, June 2019, Link: PDF.
Prinz, T. M., Bernhardt, R., Plötner, J. & Vetterlein, A. (2019). Progress Indicators in Web Surveys Reconsidered - A General Progress Algorithm. In: Kokil, Uttam; Ota, Tomoko (Ed.): ACHI 2019, The Twelfth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions, Athens, Greece, February 24-28, IARIA XPS Press, pp. 101-107.
Vetterlein, A. & Sengewald, E. (2011). Mittelwerte verstehen! Rezeption von Ergebnisberichten im Hochschulsektor. Vortrag auf der 10. Tagung der Fachgruppe Methoden und Evaluation. Bamberg.
Sengewald, E. & Vetterlein, A. (2011). Einfluss der hierarchischen Struktur auf den Modellfit für Instrumente der Lehrevaluation. Vortrag auf der 10. Tagung der Fachgruppe Methoden und Evaluation. Bamberg.
Sengewald, E. & Vetterlein, A. (2011). "I like your lecture because I'm good." Can we trust the self-evaluation of competencies? Poster session presented at the Conference on Modeling and Measurement of Competencies in Higher Education, Berlin.
Vetterlein, A. & Sengewald, E. (2010). Auf dem Weg nach Bologna: Prädiktoren für ein erfolgreiches Studium [Abstract]. In M. Gläser-Zikuda, S. Ziegelbauer & C. Rohlfs (Hrsg.), 74. Tagung der Arbeitsgruppe für empirische pädagogische Forschung: Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung. (S. 479). Jena.
Sengewald, E. & Vetterlein, A. (2010). Ich finde mein Bachelor-Studium gut! - Prädiktoren der Studiumsbewertung. [Abstract]. In M. Gläser-Zikuda, S. Ziegelbauer & C. Rohlfs (Hrsg.), 74. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung: Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung. (S. 280).Jena.
Sengewald, E. & Vetterlein, A. (2010). Which type is superior when evaluating lectures at university? Paper-pencil vs. online course evaluation [Abstract]. In M. Gläser-Zikuda, & P. Sins (Eds.), Meeting of the EARLI Special Interest Group 17: Methodology in Research on Learning. (p. 25). Jena, Germany.
Schmidt, B. & Vetterlein, A. (2009). Unklarheiten, Irritationen - aber auch viel Unterstützung. Der Einstieg von Promovierenden in ihren "Arbeitsplatz Hochschule". Zeitschrift für Beratung und Studium, 4 (3), 76-82.
Pundt, A., Martins, E., Vetterlein, A. & Nerdinger, F. W. (2009). Betriebsräte und Mitarbeiter in betrieblichen Innovationsprozessen. Stand der Forschung und Entwicklung eines psychologischen Forschungsmodells. Rostocker Beiträge zur Wirtschafts- und Organisationspsychologie, Nr. 2. Rostock: Universität Rostock.
Wilke, P., Stracke, S. & Vetterlein, A. (2009). Beteiligung in der Krise? Thesen zu Interessenkonflikten betrieblicher Mitbestimmungsträger bei Innovationsprojekten. In BMBF (Hrsg.), Arbeiten - Lernen - Kompetenzen entwickeln. Innovationsfähigkeit in einer modernen Arbeitswelt. Tagungsband 2. Zukunftsforum Innovationsfähigkeit. (S. 109-117).
Schmidt, B. & Vetterlein, A. (2008). "Na dann machen Sie mal!" - Mitarbeitergespräch, kollegiales Netzwerk und persönliche Beratung als Instrumente zur Promotionsunterstützung. (Teil II: Formative Konzeptevaluation). Zeitschrift für Personal- und Organisationsentwicklung in Einrichtungen der Lehre und Forschung, 3 (3), 64-71.
Die Uni Jena in den sozialen Medien:
Ausgezeichnet studieren:
  • Logo der Initiative "Total E-Quality"
  • Logo des Best Practice-Club "Familie in der Hochschule"
  • Logo des Projekts "Partnerhochschule des Spitzensports"
  • Qualitätssiegel der Stiftung Akkreditierungsrat - System akkreditiert
Zurück zum Seitenanfang